Halaman

Sokerspot

Sabtu, 11 Julai 2015

Saya benar-benar suka dengan stadium ini - kata Ketua jurulatih Borussia Dortmund



Ketua jurulatih Borussia Dortmund, Thomas Tuchel memuji Stadium Larkin selepas perlawanan pasukannya menentang Johor Darul Ta’zim (JDT). Ini merupakan sebahagian daripada perlawanan persahabatan mereka di Jelajah Asia 2015 , dengan wakil Bundesliga ini menentang Johor DT di Stadium Larkin pada hari Khamis, yang mereka menang 6-1 dengan yakin.

Selepas perlawanan itu, Tuchel, yang menggantikan Jurgen Klopp di Dortmund pada akhir musim lalu, berpuas hati dengan reka bentuk dan kemudahan di stadium. “Saya benar-benar suka dengan stadium ini, ” katanya pada sidang media selepas perlawanan.

“Saya suka dengan bilik persalinan dan laluan ke sana, yang mempunyai gambar-gambar pemain mereka di dinding.

“Yang paling penting, kita mengharapkan kualiti padang yang baik dan itu yang kita dapat malam ini. “Oleh itu, adalah sangat bagus untuk kita bermain di sini. “


Thomas Tuchel juga mendedahkan dia merasa sedikit kecewa atas kegagalan pasukannya untuk menjaga gawang mereka dari dibolosi oleh Johor Darul Ta’zim (JDT). Walaupun menjaringkan enam gol menentang Harimau Selatan di Stadium Larkin, Dortmund tidak dapat mengakhiri Jelajah Asia 2015 mereka dengan rekod bersih tanpa bolos, dengan pasukan tuan rumah menjaringkan gol saguhati pada minit ke-39.


Gol saguhati itu dijaringkan oleh Gary Steven Robbat, yang sebelum ini dilatih dengan pasukan simpanan mereka. Bercakap selepas perlawanan, Tuchel gembira dengan kemenangan itu tetapi berharap pasukannya boleh mempertahankan jaringan mereka dengan lebih baik.

“Tanpa mengira margin kemenangan, anda akan sentiasa kecewa jika anda tidak boleh mengekalkan tanpa bolos,” katanya. “Kami mempunyai rekod bersih dalam tiga perlawanan pra-musim pertama kami dan mahu ia terus di Malaysia, tetapi ia tidak menjadi. Lawan menjaringkan gol yang cantik terhadap kami dan mungkin mereka memang berhak.

“Ia memang satu cabaran untuk mempunyai rekod bersih, jadi kita perlu bekerja keras untuk memastikan bahawa kita lebih baik pada perlawanan yang akan datang.”

# Sumber

Kongsikan Artikel Ini Dengan Rakan Anda
Facebook Twitter Google LinkedIn Pinterest

Tiada ulasan:

Catat Ulasan